خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

چگونه یک دستگاه چاله کن موتوری برای حفر چاله بخریم؟

فهرست مطالب

کشاورزی با استفاده از ابزارآلات قدیمی و سنتی به طور حتم نیاز به نیروی انسانی زیاد، انجام اعمال طاقت فرسا، سختی و تلاش بسیار زیاد و عرق ریختن های بسیار زیاد و زمان زیادی دارد که کشاورز باید برای انجام امور مربوط به کشاورزی و باغبانی خویش آن ها را صورت بخشد.به همین منظور امروزه از وسایل و ابزارآلات جدیدتری در این راستا استفاده می شود تا کار را برای کشاورزان و باغبانان به مراتب راحت تر کند.یکی از این وسایل چاله کن موتوری است. طبیعتاً  یک کشاورز یا یک باغبان در زمین های زراعی خویش به منظور کاشت نهال، فنس کشی یا کاشت انواع گیاهان و... نیاز به حفر چاه دارند. در کشاورزی سنتی از بیل و کلنگ و... برای حفر چاه استفاده می شود که به طور قطع به یقین نیاز به اعمال فشار دارد و وقت و انرژی بسیار زیادی را از کشاورز می گیرد.به همین منظور در کشاورزی مدرنیته امروزی به جای استفاده از بیل و کلنگ از ابزاری به نام دستگاه چاله کن موتوری استفاده می شود. حال ممکن است این سؤال پیش آید که به واقع چاله کن موتوری چیست و چگونه یک دستگاه چاله کن موتوری برای حفر چاله بخریم؟ در ادامه به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخته می شود. پس با ما تا پایان همراه باشید.

دستگاه چاله کن موتوری چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه چاله کن یکی از ابزارهای جدید و پیشرفته ای است که امروزه در کشاورزی مدرن آن را جایگزین بیل و کلنگ کرده اند تا روند حفر چاله های مختلف را در زمین های زراعی با سرعت و سهولت بیشتری به پیش ببرند.چاله کن موتوری را شما می توانید به دو صورت چاله کن موتوری بنزینی و هیدرولیکی خریداری کنید که هر یک از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.ولی به طور کلی علی رغم تفاوت هایی که این دو نوع مختلف چاله کن موتوری در نوع کاربرد و ظاهر  با همدیگر دارند؛ هر یک از آن ها به منظور حفر چاله در زمین های زراعی در ابعاد و اندازه های مختلفی به کار گرفته می شوند که به طور قطع به یقین کار را برای یک کشاورز و باغبان ساده تر کرده اند.

چگونه یک دستگاه چاله کن بنزینی برای حفر چاله بخریم؟

هر یک از شما به عنوان یک کشاورز و باغبان در صورت تسریع در روند کار خود نیاز به چاله کن موتوری دارید تا بدین ترتیب بتوانید نیاز خود را در زمین های زراعی خویش برطرف سازید. اما حتما از خود سؤال می کنید که چگونه یک دستگاه چاله کن موتوری برای حفر چاله بخریم؟ برای پاسخ به این سؤال توجه شما را به مطالب زیر جلب می کنم:

1-    خرید دستگاه چاله کن موتوری بر حسب نیاز

طبیعتاً یکی از اصلی ترین مسائلی که باید در زمینه خرید چاله کن موتوری مدنظر قرار دهید؛ نوع نیاز شما به این وسیله است.چرا که برخی از مواقع شما برای حفر چاله نیاز به عمق کمی دارید و  با خرید یک دستگاه چاله کن موتوری بنزینی می توانید نیاز خود را مرتفع سازید و در برخی مواقع نیاز به عمق بسیار بیشتری دارید که در این گونه مواقع طبیعتاً نیاز به یک دستگاه چاله کن هیدرولیکی دارید که آن را پشت تراکتور خود نصب می کنید تا با کمک  این نوع از چاله کن موتوری بتوانید عمق بیشتری را در زمین زراعی به وجود آورید و از وجود آن برای کاربردهای خاص و متنوع مدنظر خود به خوبی استفاده به عمل آورید.

چگونه یک دستگاه چاله کن موتوری برای حفر چاله بخریم؟

2-    توجه به نوع قدرت و توان دستگاه

اگر به فکر خرید دستگاه چاله کن موتوری هستید؛ باید حتماً به قدرت و توان دستگاه توجه داشته باشید. چرا که حفر چاله خود برای مصارف و کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که شما بایستی به این مسائل توجه داشته باشید تا بهترین و مناسب ترین نوع چاله کن موتوری را برای برطرف کردن نیاز خود خریداری کنید.

3-    توجه به جنس مته ها و ضخامت و قطر آن ها

جنس مته ها و ضخامت و قطر دستگاه چاله کن موتوری می تواند از دیگر عواملی باشد که حتماً باید به آن توجه داشته باشید. هر چقدر جنس دستگاه مورد نظر بهتر و مقاوم تر باشد؛ طبیعتاً شما می توانید مدت زمان بیشتری از وجود آن دستگاه استفاده کنید و نیازی به تعمیر و تعویض آن نباشد.

4-    توجه به موتور دستگاه

موتور دستگاه چاله کن موتوری می تواند به صورت دو زمانه و چهار زمانه باشد که قدرت و کارآیی هر یک از آن ها با یکدیگر مسلماً متفاوت است.

5-    نوع برند و شرکت سازنده دستگاه

پیش از خرید دستگاه چاله کن موتوری حتماً باید به نوع برند و شرکت سازنده دستگاه باید توجه شود. هر یک از شرکت های مختلف به عنوان طراح و تولید کننده دستگاه چاله کن موتوری از مواد اولیه مختلفی استفاده می کنند که بهتر است به نوع برند و کیفیت تولید هر یک از آن ها توجه داشته باشید.همان طور که ملاحظه کردید؛ بهتر است زمانی نسبت به خرید دستگاه چاله کن موتوری برای حفر چاله های مختلف مبادرت ورزید که به تمامی این مسائل پیش از خرید توجه داشته باشید. در صورتی که به هر یک از این مسائل توجه داشته و بر حسب نیاز و بودجه خویش اقدام به خرید دستگاه چاله کن موتوری کرده باشید؛ می توانید یک انتخاب خوبی پیش رو داشته باشید و در غیر این صورت طبیعتاً نخواهید توانست بر حسب نیاز خود وسیله ای را خریداری کنید که برطرف کننده نیاز شماست.ضمن اینکه قیمت چاله کن موتوری بنزینی و هیدرولیکی هم با همدیگر کاملاً متفاوت می باشد و شما می بایست حتماً به مسئله قیمت آن ها هم توجه داشته باشید. هر چند که بهتر است در صورت داشتن یک زمین زراعی با متراژ بسیار بالا اقدام به خرید دستگاه چاله کن هیدرولیکی ولو با قیمت های بالا باشید تا بتوانید از قدرت و کیفیت و کارآیی بالای آن به خوبی در زمین های زراعی خویش بهره مند شوید.

امکانات دستگاه چاله کن موتوری

•    موتور بنزینی قدرتمند دو چرخه 63 سی سی ، سوراخ کردن چندین سوراخ را به صورت متوالی امکان پذیر می کند•    بیت های زمین از تیغه های استیل آلیاژی و بیت های پیچ برای حداکثر عملکرد حفاری و تطبیق پذیری در عرض استفاده می کنند•    قاب دنده مشکی فولادی ، محصولی ایمنی را برای موتور در برابر خسارت ایجاد می کند•    حفاری های پست سوراخ با اکثر بیت های استاندارد دریل با اندازه شافت 3/4 سازگار هستند•    خاک های صخره ای و ریشه های درخت ممکن است حفاری را کند کنند ، اما این دستگاه آن ها به طور کامل خرد می کند و عملیات حفاری را انجام می دهد•    مخزن سوخت شفاف داخلی به شما امکان می دهد تا هنگام نیاز به پر کردن آن را دوباره بررسی کنید•    میلگردهای ارگونومیک با محرک گاز دریچه انگشت به شما قدرت ، کنترل  و سرعت بیشتری می بخشد•    در اندازه ها و انواع مختلفی از 4 در ، 6 اینچ ، 8 اینچ ، 10 اینچ و 12 اینچ برای پاسخگویی به نیازهای شغلی موجود است•    این دستگاه با قدرت بالا به شما امکان می دهد چندین سوراخ را پشت سر هم ایجاد کنید

چگونه یک دستگاه چاله کن موتوری برای حفر چاله بخریم؟

نکات ایمنی هنگام استفاده از چاله کن ها

1.    محدوده حفاری را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا از عدم عبور لوله گاز، کابل های برق، شبکه آب و خطوط تلفن مطمئن شوید.2.    از کار کردن کودکان با دستگاه شدیداً جلوگیری نمایید.3.    در حین کار با دستگاه، افراد دیگر باید از نزدیک شدن به دستگاه تا شعاع 3 متری خودداری نمایند.4.    دست، پا و لباس خود را از قسمت مته دوار دور نگه دارید.5.    در حال کار کردن دستگاه را جابجا نکنید و زمانی که مته از چرخش ایستاد، اقدام به جابجایی و خروج از چاله نمایید.6.    قبل از هر گونه تعمیر، سرویس و بازدید دستگاه از خاموش بودن موتور مطمئن شوید.7.    در زمان حفاری با هر دو دست دسته های دستگاه را محکم نگه دارید تا از کنترل خارج نشود.8.    قبل از شروع به حفاری از محکم شدن محل استقرار خود و پایدار شدن تان اطمینان حاصل نمایید.9.    قبل از اطمینان از اتصال درست شافت از روشن کردن دستگاه خودداری کنید.10.    از حفاری در زمین های با شیب زیاد خودداری کنید.11.    در صورت خرابی یا شکستگی مته، از چاله کنی استفاده نکنید و دستگاه را با مته جدید راه اندازی کنید.12.    بعد از استفاده از دستگاه، آن را در جای خشک نگه دارید.13.    با توجه به صدای زیاد چاله کن بنزینی از گوش گیر استفاده کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر