خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

کاربرد همزن سمپاش چیست؟

فهرست مطالب

سمپاش ابزار و تجهیزات باغبانی است که برای سمپاشی منظم محصولات کشاورزی و باغی استفاده می شود. کشاورزان هر از گاهی از انواع سموم دفع آفات و مواد شیمیایی برای نگهداری محصولات خود استفاده می کنند. توزیع ناهماهنگ سموم در دوزهای مختلف نمی تواند اثرات مطلوبی داشته باشد.

همزن سمپاش

همزن تانکر اسپری به طور همگن موادی را که قرار است در مخزن پاشیده شود (مثلاً به عنوان یک ترکیب همگن) مخلوط می کند و مواد شیمیایی را به جای ته مخزن در حالت تعلیق نگه می دارد. همزن های مختلف برای انواع مختلف مواد شیمیایی مورد استفاده مورد نیاز است.

پودرهای وتابل (W تا WP) ذرات ریز حاوی نوعی حامل خشک، علف کش و پراکنده) هستند که به همزن قوی نیاز دارند، بنابراین باید از یک همزن جداگانه، هیدرولیک یا مکانیکی استفاده کنید. همزن قابل تنظیم می تواند به دلیل کاهش اندازه مخزن، کف ناشی از برخی مواد شیمیایی را کاهش دهد.

همزن سمپاش چیست؟

لازم به ذکر است که اکثر سمپاش حاوی جزء به نام همزن هستند که برای حفظ همگنی و غلظت محلول (مایع سمی) در مخزن در حین عملیات سمپاش استفاده می شود.

سمپاش های بدون همزن از امولسیون و سوسپانسیون های محلول را مسدود می کنند. همزن سمپاش به دو شکل ارائه می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

همزن مکانیکیهمزن هیدرولیکی

کاربرد همزن سمپاش چیست؟

تجهیزات مکانیکی همزن به شرح زیر است:

پروانه اییمیله ایی

لازم به ذکر است که در هر دو حالت این دستگاه باید در زمانی که سمپاش در حال کار است استفاده شود و محلول دائماً هم زده شود. در غیر این صورت، محلول ممکن است به طور یکنواخت اسپری نشود.مهمتر از همه، همزن هیدرولیک از یک لوله با چندین دهانه جانبی در انتهای آزاد تشکیل شده است. همزن در مخزن قرار می گیرد و همزمان با کار سمپاشی توسط پمپ تغذیه می شود.

این سیستم به سیستم بایپس ( Bypass ) معروف است. اگرچه مکانیسم تحریک هیدرولیک همزن بسیار دقیق نیست، اما برای سمپاش هایی که دارای مخزن‌های سایز بزرگ هستند؛ مناسب تر هستند.استفاده از همزن به ویژه در محلول های سمی ساخته شده با پودر سم ضروری است زیرا اسپری به دلیل مسدود شدن کانال ها می تواند عملیات پاشیدن دشوار باشد.

روش نصب

برای نصب همزن روی تانکر های مختلف ابتدا سوراخی با قطر رزوه نهایی همزن روی مخزن دریل کنید سپس سر موشکی همزن به سمت داخل بیرون زده و قسمت ورودی از مخزن خارج می شود.حال از شیر فشار شکن یا شیر پمپ شلنگی آن را در انتهای همزن نصب می کنیم تا در صورت لزوم در زمان سمپاشی دریچه بالا باز شود تا عملیات هم زدن انجام شود.

مخلوط کردن محلول سم با خاک

بسیاری از علف‌کش‌ها، از جمله علف‌کش‌های خانواده دی نیترو آنیلین، با خاک مخلوط می‌شوند تا از تبخیر یا تجزیه نوری جلوگیری کنند. ابزار مورد استفاده برای مخلوط کردن سم با خاک بسته به نوع علف کش و زمینه کاربرد متفاوت است.

اتومایزرها: در این سمپاش‌ ها محلول سم با قرار گرفتن در جهت جریان هوای متراکم به قطرات بسیار ریز تبدیل می شود که به این نوع اسپری غبار یا غبار نیز می گویند. این سبک از سمپاش‌ ها بیشتر در باغبانی استفاده می شود. این روش سمپاشی به میزان قابل توجهی استفاده از سم را کاهش می دهد.

کاربرد همزن سمپاش چیست؟

گرانول‌پاش‌ها

مهمترین مزیت این سمپاش‌ ها عدم نیاز به رقیق کردن سم است. این نوع سم بیشتر در آب و هوای خشک و بارانی استفاده می شود.مکانیسم عملکرد گرانول پاش‌ها به این صورت است که گرانول ها در اثر نیروی جاذبه زمین می ریزند.

ویژگی یک گرانول پاش خوبقابلیت تنظیم تولید گرانولیکنواختی اسپری ذراتبدون آسیب به ذراتمجهز به دستگاه همزن مناسباستحکام بالایی دارد و در برابر رطوبت و سایش مقاوم استکم هزینه و مقرون به صرفه است

قسمت های اصلی گرانول‌پاش

قیف: بهترین نوع قیف برای استفاده در گرانول‌پاش‌ها قیف های مخروطی است. روکش از ورود رطوبت به مخزن جلوگیری می کند و جنس آن باید از مواد مرغوب و مقاوم در برابر رطوبت و آسیب فیزیکی باشد.سیستم تنظیم مصرف: مقدار مواد خروجی از دستگاه توسط شیر خروجی قیف معمولاً توسط یک پیچ یا یک اهرم کنترل می شود. به طور معمول این شیرها را می توان تا نیمه باز کرد.

کاربرد سمپاش

یکی از کارهایی که در باغ ها، مزارع و باغات برای حفاظت از گیاهان و محیط زیست انجام می شود، سم زدن و استفاده از سموم است که توسط سمپاش انجام می شود.استفاده از سمپاش باعث صرفه جویی در زمان، سرعت بخشیدن به کار و صرفه جویی در سموم و مواد شیمیایی می شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از این محصول عملکرد سمپاش با نازل می باشد. یعنی سم به هیچ وجه با دست و بدن تماس پیدا نمی کند.

از دیگر مزایای استفاده از سمپاش می توان به کاهش قابل توجه هزینه های سمپاش، افزایش کارایی سمپاش و انتشار یکنواخت سموم اشاره کرد. این محصول در انواع و اندازه های مختلف جهت استفاده در مکان های مختلف تولید و عرضه می گردد.

نکات ایمنی و مهم برای استفاده از سمپاش

در طول سمپاشی ، باید دستورالعمل های ایمنی را رعایت کنید، از لباس کار، دستکش ایمنی و ماسک استفاده کنید و از تماس جدی با سم خودداری کنید.از بوییدن سم خودداری کنید.اگر بعد از سمپاش باران می بارد، این روند باید تکرار شود.در طول سمپاش، عملیات سمپاش نیز باید در سمت خلاف جهت باد انجام شود.در طول عمل از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری کنید.سمپاش بعد از عمل باید شسته شود.آب صابون و حوله در طول سمپاش در دسترس است تا در صورت بروز هرگونه مشکل از آن استفاده کنید.

کاربرد همزن سمپاش چیست؟

چرا سمپاش ها برای تمیز کردن مناسب هستند؟

ویروس کرونا خیلی سریع در حال گسترش است. در مقابل، این ویروس یکی از خطرناک ترین است. بنابراین نمی تواند برای مدت طولانی در هوا بماند و در مدت زمان کوتاهی روی سطح می ماند. بنابراین، یکی از بهترین ایده ها برای مقابله با ویروس کرونا، استریل کردن سطوح است.

اگر در خانه هستید به راحتی می توانید با یک حوله و چند محلول ضدعفونی کننده به همراه یک بطری اسپری تمام سطوح خانه را ضدعفونی کنید. اما برای سطوح بزرگ خارج از خانه، مانند خیابان های شهر، چه کاری انجام می دهید؟

تجهیزات پاشش سموم برای ضدعفونی این سطوح بزرگ مناسب هستند. با استفاده از این دستگاه‌ها، محلول‌های ضدعفونی استاندارد را می‌توان به راحتی بر روی تمام سطوح بزرگ در جاده‌های عمومی و حتی فضاهای بزرگ ساختمانی پخش کرد.

این کار سمپاش هاست. همانطور که می توان مناطق وسیعی از مزارع را با چنین وسیله ای ضدعفونی کرد، مناطق وسیعی از معابر شهری را نیز می توان ضد عفونی کرد.بنابراین، استفاده از سمپاش ها را می توان یکی از بهترین ایده ها برای پیشگیری از بیماری کرونا دانست. بنابراین این روش پیشگیری از کرونا باید به صورت علمی صحیح انجام شود.

ضدعفونی سطوح بزرگ در خیابان های شهر یا فضاهای ساختمانی بزرگ کار ساده ای نیست. زیرا این فضاها تحت تأثیر انسان قرار دارند. از این رو، ضدعفونی غیراصولی نه تنها می تواند مسیر پیشگیری از کرونا را تدوین کند. در عوض، گاهی اوقات باعث مسمومیت شدید برای انسان می شود.بنابراین، اگر می‌خواهید با چنین تجهیزاتی با ویروس کرونا مقابله کنید، باید اصول حرفه‌ای در انجام این کار را بدانید.

خرید سم‌پاش موردنیاز شما کدام است؟

اگرچه کاربردها و انواع مختلفی از سمپاش ها وجود دارد، اما همچنان منتظر تحقیق، طراحی و ساخت سمپاش های پیشرفته تر و سازگار با محیط زیست هستیم.استفاده از فناوری بارگذاری قطره سم می تواند باعث بهبود کیفیت اسپری، کاهش آسیب های زیست محیطی و کاهش استفاده از سموم شود.

برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست،بهتر است به جای سموم از سمپاش استفاده شود، هرچند تاکنون موفقیت چندانی حاصل نشده است،اما امید است با کاهش هزینه های طراحی، تولید و ساخت این ابزارها بتوان آنها را با قیمت مناسب‌تری تامین کرد.

نکات مهم در نگهداری سمپاش

موتور دستگاه باید هر 6 ماه یکبار چک و سرویس شود.بعد از هر بار استفاده سمپاش را بشویید و اجازه ندهید سم برای مدت طولانی در داخل سمپاش باقی بماند زیرا ممکن است با هم مخلوط شود و به قسمت های مختلف آسیب برساند.پس از اتمام سمپاش، حتما قسمت اسپری را بشویید و تمیز کنید تا هرگونه آلودگی و مواد شیمیایی از بین برود.تمامی اجزای تجهیزات باید به صورت دوره ای و در برنامه های مشخص شده بررسی شوند و در صورت مشاهده ایراد، تعمیر یا تعویض شوند.

کاربرد همزن سمپاش چیست؟

چه سمپاشی برای مبارزه با ویروس کرونا مناسب است؟

استفاده از سمپاش ها برای جلوگیری از کرونا ضروری است.اما باید در انتخاب نوع سمپاش دقت کنید. اگرچه همه سمپاش ها در انتهای کار رویکرد یکسانی دارند.با این حال،همه مدل های تجهیزات سم پاشی را نمی توان برای همه مکان های شهری یا جاده های عمومی استفاده کرد.

قبل از هر اقدامی در انتخاب نوع دستگاه، ضروری است رویکرد شما در نوع فضای داخل سمپاش باشد. وقتی اندازه فضایی که باید پاکسازی شود،شرایط، نوع استفاده انسان از فضا و در نهایت تعداد افرادی که به آن فضا رفت و آمد می کنند را می دانید، می توانیم نوع دستگاه مناسب را انتخاب کنیم.بهترین نمونه برای انتخاب، سمپاش دستی و سمپاش شارژی است.این نمونه از دستگاه ها می توانند سمپاش را در محیط های شهری با کارایی بهتر اداره کنند.

کلام آخر

سمپاشی هر از چند گاهی انجام می شود و بسته به نوع سم، روش سمپاشی نیز می تواند متفاوت باشد. برخی از سموم وارد خاک می شوند و برخی دیگر با افزودن آب یا روغن به گیاهان اضافه می شوند. اما سمپاش ها عموماً برای سمومی که باید مستقیماً به برگ ها و شاخه های درختان و گیاهان برسند استفاده می شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر