خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

کالیبراسیون سمپاش چیست؟

فهرست مطالب

اولین مرحله در کالیبراسیون سمپاش، تعیین نوع و اندازه نازل مناسب است. مواد نازل در کاهش مشکلات ناشی از سایش نازل اهمیت دارند. به دلیل اثربخشی مناسب و کافی، استفاده از سموم دفع آفات شیمیایی به یک ماده اصلی برای دفع سموم تبدیل شده است.

روش کنترل علف های هرز و حشرات در تولیدات کشاورزی منجر به نگرانی در مورد آلودگی یا رانش آب های زیرزمینی شده است. در پاسخ به این سوال که کالیبراسیون سمپاش چیست، ابتدا باید به روش به کار بردن آن دقت کرد. این روش می توان با صرفه جویی در وقت و هزینه، سمپاشی مزارع را با کیفیت مطلوبی انجام داد.

بیشتر مشکلات ناشی از کالیبراسیون نامناسب، تجهیزات اسپری و نازل های فرسوده است. از نازل های تخت برای سمپاشی اکثر علف کش ها و برخی از حشره کش ها استفاده می شود، برای جایی که به اندازه قطره متوسط ​​نیاز است.

برای توضیح بهتر روش کالیبراسیون سمپاش، باید توضیحات دقیق تری را بیان کرد. از نازل های فن تخت برای از بین بردن علف ها هم استفاده می شود. نازل های مخروطی کامل مورد استفاده برای برخی گیاهان، قطرات بزرگ مقاوم در برابر رانش تولید می کنند و می توان از این نازل ها به وفور استفاده کرد.

اشتباهات رایج در کالیبراسیون سمپاش چیست؟

نازل های مخروطی توخالی قطرات کوچکتری تولید می کنند و برای استفاده از حشره کش ها و تماس با علف کش هایی که دسترسی به آن ها سخت تر است، مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از اشتباهات رایج مربوط به عدم بررسی نازل این است، که نازل به هیچ عنوان نباید دچار ساییدگی شده باشد. بنابراین بسیار مهم است که از مواد نازل مناسب استفاده شود.

مواد مقاوم در برابر سایش مانند تنگستن، کاربید، سرامیک و فولاد ضد زنگ سخت شده به نازل ها کمک می کنند تا پس از مدت زمان استفاده، کیفیت ثابت خود را حفظ کنند. نازل های ساخته شده از مواد با دوام کمتر (پلاستیک و برنج) افزایش جریان را فقط پس از یک دوره کوتاه از محلول پاشی نشان می دهند.

برای استفاده بهینه از کالیبراسیون سمپاش، باید بهترین شرایط استفاده از آن را انتخاب کرد. پس از 50 ساعت پاشش، یک نازل برنجی می تواند سرعت جریان سمپاشی را بین 10 تا 15 درصد افزایش دهد در حالی که یک نازل فولاد ضد زنگ سخت شده، فقط حدود 2 درصد جریان را افزایش می دهد. افزایش سرعت جریان ناشی از بازترشدن ناحیه روزنه نازل است.

هزینه اضافه شده برای خرید یک نازل با دوام تر می تواند هزینه های مضاعف مربوط به سایش نازل را به طور چشمگیری کاهش دهد. در روش کالیبراسیون، دکل اسپری باید کاملا تمیز شود. علائم زنگ زدگی، نشت یا سایر مشکلات هم باید کاملا بررسی شوند. گالن های مورد نیاز در هر هکتار را براساس میزان توصیه شده از برچسب سموم دفع آفات، اندازه مخزن، اندازه ظرف آفت کش ها و میزان استفاده از سموم دفع آفات در هر هکتار باید تعیین شود.

اجرای کالیبراسیون سمپاش

برآورد تقریبی میزان استفاده از نازل را براساس سرعت برنامه ریزی شده و فشار وارد شده بر آن محاسبه می کنند. تمام نازل های موجود در اسپری از نظر وجود ساییدگی و اندازه مناسب باید بررسی شوند. نازل های فرسوده و با اندازه های نامناسب را باید برای کاربرد مورد نظر جایگزین کرد.

کالیبراسیون سمپاش چیست؟

به هنگام به کار بردن روش کالیبراسیون سمپاش مخزن اسپری را نیمه پر از آب کنید و به محل مورد نظر بروید. یک روش برای کالیبراسیون سمپاش این است که سرعت سمپاشی در مساحت مورد نظر را با استفاده از محلول سمپاش اندازه گیری کنید. بعد از محاسبه سرعت زمین، فاصله بین نازل های اسپری هم باید اندازه گیری شوند. نکات مهم اجرای کالیبراسیون به صورت زیر است:

محاسبه میزان خروجی نازل مورد نظر

برای کسب اطمینان از عملکرد مناسب نازل، بهتر است که به مدت یک دقیقه آن را امتحان کرد.

محاسبه سطح زیر کشت مخلوط اسپری

پر کردن یک دوم مخزن اسپری با آفت کش و آب

در ادامه فشار پمپ یا سرعت سمپاشی را تا رسیدن به خروجی دلخواه تنظیم کنید. استفاده از اسپری را ادامه دهید. اگر نیمه اول مخزن سطح زیر کشت را پوشش نداد، دوباره کالیبره کنید. قبل از اجرای مراحل باید از زمینه آماده شده و مخازن اسپری ، بوم و نازل تمیز اطمینان حاصل کرد. کالیبراسیون سمپاشی باید با دقت و ظرافت زیادی صورت بگیرد. برچسب آفت کش ها توصیه می کند که باید 1 لیتر در هر هکتار از مواد شیمیایی و آفت کش ها برای سم زدایی استفاده شود. برای بهبود عملکرد مواد سم زدا، می توان آنها را با مواد دیگر مخلوط کرد. به طور مثال می توان مواد مایع را با کمی مخلوط جامد ترکیب کرد و در مخزن ریخت.

عملکرد کالیبراسیون سمپاشی

آفت کش های جامد به طور کلی با حجم بیشتری از مخلوط اسپری بهتر و تاثیرگذارتر هستند و بنابراین برای بهبود کیفیت، باید از مواد ترکیبی هم استفاده کرد. یک ظرف کامل از مواد شیمیایی و آفت کش، 10 هکتار را پوشش می دهد. اگر ۱۵ بطری به روش کالیبراسیون در هر هکتار استفاده شود، باید برای اين کار از دو ظرف کالیبراسیون استفاده کرد.

تراکتور دارای دکل اسپری مناسب برای سمپاشی است. در روش کالیبراسیون سمپاشی، ظرف سمپاشی به گونه ای تنظیم شده است که در پاس اول سمپاشی 300 متر از زمین را در 42.5 ثانیه به طور کامل پوشش می دهد. بعد از آن پاس دوم با سرعت 42.7 ثانیه کمی سریعتر است اما به طور کلی میانگین زمان 42.6 ثانیه است.

کالیبراسیون سمپاشی میدانی (تعیین میزان کاربرد هر لیتر در هرهکتار) روشهای زیادی برای تعیین تعداد لیتر مواد پاششی که در یک هکتار زمین استفاده می شود، در اختیار کشاورزان قرار می دهد. برای اين کار باید ابتدا زمان را اندازه گیری کنید. در مرحله دوم چوبی را در فاصله 50 متری در مزرعه قرار دهید. همچنین باید منطقه ای که قصد سمپاشی آن آن دارید، مشخص کرده و من توجه به مساحت آن مواد سمپاشی را تهیه کنید.

بهبود کیفیت کالیبراسیون سمپاشی

روش کالیبراسیون سمپاشی دارای مزایای زیادی است. از جمله این که می توان با تنظیمات دقیق از هدر رفتن مواد آفت کش جلوگیری کرد. هر بار هنگام اجرای روش کالیبراسیون سمپاشی، اطمینان حاصل کنید که تراکتور در سرعت مطلوبی قرار دارد. رانندگی را با این سرعت ادامه دهید تا زمانی که از سد دوم عبور کنید.

کالیبراسیون سمپاش چیست؟

به طور متوسط ​​ سه پاس برای سمپاشی استفاده می شود. میانگین خروجی نازل را اندازه بگیرید. سمپاش را با PTO درگیر کرده و گاز را تنظیم کنید تا به سرعت PTO تنظیم شده در آزمایش برسد. تنظیم کننده فشار را با جریان کامل با توجه به‌ فشار کار مورد نظر تنظیم کنید. در این بین باید خروجی را از هر نازل برای محاسبه میانگین مدت زمان مورد نیاز برای پیمودن 50 متراز زمین در آزمایش اندازه بگیرید. خروجی های نازل باید در یک نمودار قرار گرفته و کاملا مورد بررسی قرار بگیرند. اگر هر نازلی بیش از 5٪ از متوسط ​​ ​​خروجی داشته باشد، باید تمیز یا تعویض شود. فاصله نازل را باید بر حسب متر اندازه گرفته و برای تعیین میزان خروجی سمپاش باید از فرمول های دقیق استفاده کرد.

خروجی نامناسب کالیبراسیون سمپاشی

اگر خروجی سمپاش در محدوده متوسط در نظر گرفته شده قرار نمی گیرد، باید اصلاحاتی را برای رفع این مشکل انجام داد. فشار، سرعت یا نازل ها باید طبق دستورالعمل مجددا تنظیم شوند. اگر خروجی اندازه گیری شده بین 5 تا 10 درصد متوسط توصیه شده است، فشار را تنظیم کنید. فشار را کاهش دهید تا اسپری مواد کمتری را خارج کند. برای میانگین پایین تر باید فشار را افزایش دهید تا خروجی بیشتر شود. خروجی را دوباره بررسی کنید. اگر میزان خروجی اندازه گیری شده بیش از 10 درصد اما کمتر از 25 درصد متغیر باشد، سرعت را باید تنظیم کرد.

تعیین خروجی نازل به عوامل زیادی وابسته است که همگی باید با دقت بررسی شوند. در روش کالیبراسیون سمپاشی سرعت آهسته تر، مواد اسپری بیشتری را بیرون می دهد و در سرعت بیشتر این خروجی کمتر است. بهتر است که سرعت را در شرایط میدان اندازه گیری کنید.برای تعیین GPA سرعت جدیدی را در معادله وارد کنید و بازده را دوباره بررسی کنید. اگر میزان خروجی بیش از 25 درصد متغیر است، نازل ها را عوض کرده و مراحل قبل از کالیبراسیون را تکرار کنید.

روش های زیادی برای سمپاشی مزارع وجود دارند اما هیچکدام به اندازه کالیبراسیون سمپاشی با دقت تنظیم و اجرا نمی شوند. نحوه اجرای کالیبراسیون تاثیر زیادی در کیفیت و در نهایت نتیجه مطلوب خواهد داشت از این رو باید به طور مرتب بررسی های لازم صورت بگیرد. در این روش هر چقدر که دقت بیشتری به کار گرفته شود، نتیجه کار هم بهتر خواهد بود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر