خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

آموزش و نکات ساخت گلخانه کوچک

فهرست مطالب

فرش کنید فضای سبز کوچکی و زیبایی در منزلتان دارید که گیاهان آپارتمانی خود را در آن پرورش میدهید. ساخت گلخانه خانگی شما میتواند سبب زیباتر شدن منزل شما شود.گل و گیاه در روحیه انسان اثرات مفید زیادی دارد و نیز فواید زیادی برای زندگی دارد. گلخانه های خانگی با گلخانه های صنعتی فرق های زیادی دارند، ولی کلیت و وظیفه هردوی آنان به یک صورت می باشد.

وسایل ساخت گلخانه خانگی

اسکلت سازه گلخانه

با دقت داشتن به تعریف گلخانه نیاز به سازه یا اسکلتی هست که پوشش را روی آن نصب نماییم. برای اینکار می توانید از چوب، آهن، آهن گالوانیزه، انواع لوله پلاستیکی یا اسکلتی از جنس دیگری استفاده کنید که هزینه ساخت آنها نیز براساس کیفیت و جنس آن مشهود می باشد. با به کار گیری دریل و پیچ و مهره بخش های مختلف اسکلت را به یکدیگر به خوبی متصل کنید تا گلخانه شما مستحکم گردد.

پوشش سازه گلخانه

در صورت کلی برای پوشش گلخانه صنعتی از پوشش پلی کربنات، پلاستیک UV، شیشه یا پوشش های دیگر استفاده می گردد. برای گلخانه خانگی که ابعادی کوچک دارد، میتوانید از نایلون یا پلی کربنات نیز استفاده کنید تا محیط گلخانه را محدود کنید و شرایط داخل آنرا تحت کنترل قرار بدهید.

یافتن جهت ساخت گلخانه

سمت و جهت طراحی و ساخت گلخانه خانگی تفاوتی با گلخانه های صنعتی ندارد. بهترین جهت برای ساخت گلخانه، جهت شمالی-جنوبی یا شمال غربی جنوب شرقی است. در این صورت گیاهان بیشترین میزان نور ممکن را دریافت میکند و در همان دقایق ابتدایی طلوع خورشید، نور آفتاب را دریافت خواهد کرد. از نظر علم کشاورزی، نور صبح مطلوب ترین نور برای فتوسنتز گیاه است.محصولات گلخانه شرکت فارم صنعت:

محصولات گلخانه

محصولات مختلفی میتوانید در منزل خود پرورش بدهید، و تمام. مورد اصلی درباره محصولات، هدف و نیت شما از ساخت گلخانه خانگی میباشد.در حقیقت کسانی هستند که فقط برای افزایش نشاط و انرژی محیط قصد دارند چند عدد گلدان در گلخانه قرار دهند و ازآنها مراقبت کنند. عده ای هم شاید در زمینه کشاورزی فعالیت دارند و تمایل دارند وضعیت یا محصولاتی را در این گلخانه های کوچک، امتحان و سپس به مشتریان خود پیشنهاد دهند. عده ای قصد کسب درآمد از محصولات گلخانه ای خود را دارند و قصد دارند کسب درآمد از گلخانه را تجربه کنند. طبیعتا محصول انتخابی برای این افراد متفاوت خواهد بود؛ شاید بخواهند گلدان پرورش دهند و گل بفروشند، یا چند کلیوگرمی صیفی جات تولید کنند و به فروش برسانند. افرادی نیز دوست دارند برخی محصولاتی که مصرف میکنند را خودشان به صورت ارگانیک پرورش بدهند و نیازهای خانواده خود را تمین نمایند.

جای ساختن گلخانه

با دقت داشتن به ابعاد گلخانه می‌توان آن را در مکان‌های مختلفی قرار داد. گلخانه‌های قفسه‌ای یا ایستاده کوچکی هستند که می توان آن‌ها را در گوشه‌ای از اتاق قرار داد و از وجود گل‌ها لذت برد.گلخانه‌های دیگری در ابعاد چند در چند متر هسند که بیشتر آنها را میتوان در حیاط، پشت بام یا محیطی آزاد قرار میدهند و از آن استفاده می کنند. در صورتی که تمایل دارید میوه پرورش بدهید یا انواع گلدان ها را در آن قرار دهید، توصیه می شود گلخانه های بزرگتری برای خود ایجاد کنید.

آموزش طراحی گلخانه خانگی

جهت طراحی و ساخت گلخانه خانگی کوچک خود، میتوانید این آموزش را در نظر داشته باشید و برای خود گلخانه بسازید. نحوه ساخت گلخانه در خانه کار سختی نیست؛ تنها نیاز به کمی حوصله و صبر دارد. در صورتی که خودتان نمی توانید، باید از شخص دیگری کمک بگیرید و گلخانه را بسازید.
  • برای نخستین تجربه ساخت گلخانه در خانه می‌توانید از لوله‌های آب پلاستیکی استفاده نمایید.
  • نخست چهارچوب اولیه را بسازید تا پایه گلخانه شما کامل گردد و بتوانید بخش بالایی و پوشش را روی آن نصب نمایید(ابعاد سازه به انتخاب خودتان)
پس از ساخت پایه اولیه، اکنون نوبت آن است که قسمت بالایی را ساخته و به آن متصل کنید.
در مرحله انتهایی بعد از سرهم کردن سازه و اضافه کردن پوشش، میتوانید از این سازه بعنوان گلخانه استفاده نمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر