خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

سم پاش فوگر (مه پاش حرارتی ) چیست؟

فهرست مطالب

فوگر حرارتی دستگاهی است که برای پاشش کاملاً همگن ، معمولاً در محیط های داخلی مانند گلخانه ها طراحی شده است. محصولات متنوعی در یک فضای محدود در گلخانه های صنعتی کشت می شود.در روش های سنتی کشاورزی ، گیاهان به طور مداوم در معرض آفات و بیماری های مختلف قرار دارند. به همین دلیل ، برای از بین بردن انواع بیماری ها و آفات ، باید عملیات سمپاشی را در همان جهت انجام داد.گاهی اوقات لازم است سطح را ضد عفونی کنید. همانطور که در این روزها که مبتلا به بیماری کرونا  هستیم ، ضد عفونی کردن تمام سطوح بسیار مهم است. فروش فوگر این روزها برای ایجاد یک محیط ضد عفونی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب فوگر  یک تصمیم عالی برای دستیابی به این هدف است. در یک منطقه مه آلود ، تمام سطوح اطراف را می توان در یک جریان ضد عفونی با دقت بالا انجام داد.سمپاش فوگر به گونه ای است که محلول مایع موجود در مخزن به قطرات بسیار کوچکی در محدوده 1 تا 50 میکرومتر تبدیل می شود. این ذرات بسیار کوچک پس از عبور از لوله خروجی به صورت توده ای از ذرات به صورت مه مصنوعی ظاهر می شوند.

در واقع ذرات مایع در قسمت خروجی دستگاه تبخیر شده و به دلیل فشار زیاد در دستگاه به صورت مه ظاهر می شوند. میزان پاشش در سمپاش فوگر برای پاشش یک هکتار زمین در یک ساعت کافی است. با استفاده از این روش ، از حداقل مقدار محلول سمی در مراحل سمپاشی و ضد عفونی در مناطق بسته و همچنین گلخانه ها استفاده می شود. علاوه بر گلخانه ها ، از مه پاش حرارتی برای ضد عفونی و اسپری طیور و دام استفاده می شود. مواد فوگر بسیار عالی و با کیفیت است.

فوگر دارای نازل های مختلفی است که می توان با تغییر و جایگزینی اندازه قطرات مه و دبی محلول را تغییر داد. موتور مه پاش باغی از نوع جت بدون تجهیزات مکانیکی و در نتیجه سبک است. همچنین ظرفیت خروجی آن بیشتر از موتورهای معمولی است. در موتور فوگر ، محفظه احتراق مانند بطری و سیستم عامل مانند موشک است. سمپاش حرارتی دارای دو محفظه سم و سوخت است.

سوخت سمپاش بخار بنزین است و سم موجود در مخزن سم از طریق یک لوله باریک به دهانه دستگاه (نزدیک خروجی اگزوز) می رسد. پشت لوله و نزدیک مخزن سوخت یک فن کوچک قرار دارد که هوا را با فشار می دمد. با روشن شدن دستگاه ، لوله گرم می شود و چون به هوای دمیده شده نزدیک است ، هوای گرم و فشار بالا از دستگاه خارج می شود.

با ریختن محلول سم از طریق یک لوله باریک ، سم به بخار و به اصطلاح دود تبدیل می شود. با پاشش سمپاش می توان فشار و سرعت اسپری را افزایش داد. از آنجا که تأثیر هوای گرم روی سم حدود 1/0 ثانیه است ، وجود گرمای زیاد به سم آسیب نمی رساند.

مکان هایی که از فوگر حرارتی استفاده می کنند

ماهیت طراحی دستگاه حرارتی فوگر ایجاد جریان مه آلود از سموم گیاهی است. جریان مه آلود که کاملاً هر محیطی را می پوشاند و با احتمال بسیار بالا می تواند روی هر سطحی در محیط هدف بنشیند.با استفاده از این ایده ، ما می توانیم تقریباً هر گیاه هدف یا هر منطقه تحت پاشش را در معرض سموم یا هر محلول هدف دیگر قرار دهیم. با این وجود ، یکی از مضرات کار با دستگاه برش مه شکن فوگر ، فرار بودن مه تولیدی آناست.

سم پاش فوگر (مه پاش حرارتی ) چیست؟

با این حال ، مهی که از نازل دستگاه بیرون می آید کاملاً متراکم و ظاهراً تحت کنترل است. اما سرانجام مه روی آنتن می رود. بنابراین ، در صورت وزش باد یا یک شرایط باز از زمین زراعی ، مه تولید شده توسط دستگاه حرارتی فوگر به احتمال زیاد به محل هدایت نمی شود.

همچنین پاشیدن مساحت یک منطقه کشاورزی با دستگاه مه شکن ، با احتمال زیاد دشوار است. بنابراین ، کار با فوگر حرارتی در مناطق باز هم تقریباً  دشوار است. بنابراین ، از فوگر حرارتی اغلب برای سمپاشی درختان در باغها استفاده می شود. به این ترتیب هر درخت کاملا تحت تأثیر مه تولید شده توسط دستگاه مه شکن قرار می گیرد

اما برای مزارع سرپوشیده مانند گلخانه ها داستان کاملاً متفاوت می شود. در یک منطقه بسته و کاملاً کنترل شده مانند گلخانه ها ، خبری از وزش باد بی وقفه یا محیط کاملاً باز با سطوح غیر هدف نیست. از این گذشته ، این فضای داخل گلخانه است که باید کاملاً در معرض پاشش سموم گیاهی قرار گیرد. به همین دلیل فوگر حرارتی را می توان یکی از بهترین سمپاش ها در مناطق گلخانه ای دانست.

با این نگرش ، بسیاری از محیط های داخلی از جمله دام ، مرغداری ها ، مکان های انسانی و غیره سایر محیط های داخلی مانند فوگر تمایل به استفاده بهینه از دستگاه حرارتی را دارند. این مانند استفاده از فوگر برای مقابله با تاج است که می تواند با ضریب بالا تمام سطوح را ضد عفونی کند. زیرا به راحتی در فضا پخش می شود و برای ضد عفونی شدن به طور مساوی  بر روی تمام سطوح می نشیند.

کاربرد سمپاش فوگر

•    قابل استفاده در گلخانه ها و باغات جهت سمپاشی و دفع آفات•    عملیات ضدعفونی در مرغداری ها و دامپروری ها جهت مبارزه با بیماری های ویروسی و واگیردار•    عملیات سم پاشی در انبارها، سیلوهای غلات، کارخانجات مواد غذایی•    کنترل و دفع آفاتی مانند شته، مگس، مورچه، موش صحرایی و غیره در گلخانه ها و مکان های سربسته مانند آسایشگاه ها، زندان ها و غیره

مزیت استفاده سمپاش فوگر

•    کارکرد ساده•    قابل حمل بودن سمپاش فوگر•    سرعت و قدرت بالا در عملکرد فوگرها•    قدرت سمپاشی بالا در محیط هایی با تراکم آفات بالا•    شستشو، تمیز کردن و پر کردن آسان مخزن بدون نیاز به ابزار خاص•    توزیع یکنواخت سم، به خصوص در مناطقی که دسترسی به آن مشکل است•    بدنه استیل مقاوم به خوردگی و زنگ زدن در برابر انواع سموم•    عمر مفید طولانی فوگر•    هزینه نسبتا مناسب این فوگر با توجه به عمر طولانی آن•    نریختن قطرات و محلول سم روی زمین و خاک با استفاده از این سمپاش

سم پاش فوگر (مه پاش حرارتی ) چیست؟

نکات ایمنی در هنگام استفاده از سمپاش فوگر

1.    هنگام استفاده از سمپاش فوگر از ماسک و لباس مخصوص استفاده کنید.2.    به هنگام روشن بودن یا کار کردن دستگاه از سوخت گیری یا ریختن محلول سم درون مخزن خودداری کنید.3.    سمپاش را به طور افقی نگه دارید و حداقل 2 متر با گیاهان فاصله بگیرید.4.    لوله محفظه احتراق داغ است از دست زدن به آن بپرهیزید.5.    اگر بعد از استفاده از دستگاه مجدداً تمایل به سمپاشی دارید 10 دقیقه صبر کرده تا موتور سرد شود، سپس سمپاشی کنید.6.    به هنگام سوخت گیری و یا سمپاشی از مواد قابل اشتعال فاصله بگیرید.

اقدامات بعد از سمپاشی

1.    مخزن سم را تخلیه کنید. سعی کنید همیشه به مقدار مورد نیاز سم تهیه کنید و در صورت تمام شدن دوباره اضافه کنید.2.    باتری را خارج کنید.3.    قسمت هایی که دود گرفته را تمیز کنید.4.    دستگاه را بعد از تمیز کردن و خشک کردن در جای خشک نگه دارید.

مشخصات فنی دستگاه فوگر حرارتی

فوگر حرارتی ، که در مکان های مختلف مانند مه پاش صنعتی یا فوگر مه شکن با نام های دیگر نیز شناخته می شود ، یک سمپاش سرعت کار بسیار بالا است. در صورت تعیین اصول کار با یک متخصص ، این دستگاه می تواند در یک ساعت یک هکتار مزرعه یا گلخانه را اسپری کند.

به این ترتیب با استفاده از دستگاه فوگر حرارتی می توان با مصرف حداقل محلول سموم یا هر محلول دیگر در مدت زمان کوتاه بیشترین بازده را بدست آورد. در طراحی دستگاه فوگر حرارتی ، شرایطی ایجاد شده است که می تواند قطر، قطرات مه حاصل را تغییر دهد. برای این منظور از نازل های مختلفی استفاده می شود. در واقع هر نازل طراحی شده برای مه پاش صنعتی قادر به تولید قطرات مه است.

این تنوع که اغلب در تولید مارک های مختلف دیده می شود ، دست ما را برای اسپری گیاهان تا آنجا که ممکن است در مناطق هدف باز می کند. گاهی اوقات با منطقه ای روبرو می شویم که می خواهیم قطرات در اسرع وقت روی سطوح مورد نظر فرود بیایند. در این حالت ، استفاده از قطرهای، قطر بالاتر مهم است.

سم پاش فوگر (مه پاش حرارتی ) چیست؟

برعکس ، گاهی اوقات تراکم گیاهان به قدری زیاد است که لازم است با کوچکتر شدن قطرات ، احتمال حضور آنها را در کل منطقه گیاهان مورد نظر افزایش دهید. اما ایده کلی این است که هرچه منطقه هدف بسته بیشتر باشد ، میزان موفقیت بیشتری می توانیم قطر قطره را کاهش دهیم. زیرا غبار با قطرات کوچکتر بهتر و کاملتر روی فضای مورد نظر پخش می شود.

درون فوگر حرارتی یک موتور جت پالس وجود دارد. موتور برای انتقال فشار سیال طراحی شده است ، مانند اجزای مکانیکی که می شناسیم ، آن اجزای مکانیکی را ندارد. در واقع از ایده طراحی موتورهای جت برای ساخت این موتور استفاده شده است. بنابراین ، ماهیت فوگر حرارتی با موتور جت پالس فوق العاده سبک ، به شرطی که بتواند به ظرفیت خروجی بالاتری نسبت به موتورهای معمولی دست یابد. در واقع ، عملکرد موتور فوگر حرارتی بر اساس اصل احتراق برای رسیدن به حداکثر فشار انجام می شود. برای این منظور از محفظه احتراق به اندازه بطری آب استفاده شد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر