خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

اختراع علف زن بنزینی تحولی در باغبانی

فهرست مطالب

علف زن  را می توان یکی از دستگاه های  پر کاربرد در زمینه باغبانی و کشاورزی دانست که به عنوان یکی از ابزارهای باغبانی محسوب می گردد. دستگاه علف زن در انواع و اندازه های بسیار متفاوتی طراحی و عرضه می شود.

اگر بخواهیم در رابطه با وظیفه اصلی دستگاه علف تراش توضیح دهیم می‌توانیم بگوییم که همانطور که از نام این دستگاه مشخص است وظیفه اصلی علف زن تراشیدن و درو کردن علف های هرز باغ و علوفه و حتی یونجه ها می توان شمرد. اگر بخواهیم علف تراش را به موضوعی شباهت دهیم می توانیم بگوییم که دستگاه علف زن مانند یک داس با قدرت بالا و همچنین بسیار پر سرعت است که این دستگاه در امر پاکسازی باغ از علوفه و همچنین گیاهان هرز به باغداران و کشاورزان کمک بسیار زیادی می کند.

بررسی ماشین علف زن

دستگاه علف زن دستگاهی که شامل یک یا چند تیغه چرخشی است که بر روی آن تعبیه شده می باشد که این تیغه علف زن برای برش سطح چمن با ارتفاعی که به صورت یکنواخت و یکسان می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. از رایج ترین و معروف ترین منبع تغذیه ای که برای این گونه دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد موتور احتراقی است .

در واقع  انواع موتورهای الکتریکی که با استفاده از نیروی برق و یا باتری فعالیت می کنند  نیز بر روی این دستگاه ها استفاده می گردد، اما از معروف ترین و رایج ترین این منابع تامین تغذیه موتورهای احتراق است که باید این نکته را در رابطه با دستگاه علف زن شرح دهیم  که برای اینکه از دستگاه علف زن علف ها در سایزهای کوچک و حجم پایین بزنند از دستگاههای علف زنی که دارای موتور نمی باشند استفاده می کنند.

بررسی تاریخچه علف زن

در واقع می توان شروع این اختراع را از جورج بالاس دانست به این صورت که هنگام مشاهده کارواش اتوماتیک که با استفاده از اهرم‌های گردشی ماشین را تمیز می‌کرد این ایده به ذهنش رسید. به این ترتیب که دستگاهی بسازد که با گردش به دور خود زمین را از علف تمیز کند.

تاریخچه اختراع دستگاه علف زن ابتدا در قرن نوزدهم یعنی در سال ۱۸۲۷ توسط یک مهندس باهوش انگلیسی به نام ادوین بیرد بود اختراع شد. استفاده اولیه این دستگاه در ابتدا ماشین جوانه زنی برای برش چمن زمین های ورزشی و همچنین برای باغ های گران قیمت به عنوان یک جایگزین بسیار مناسب و برتر به جای دروکردن طراحی گردیده بود.

این دستگاه در بیست و پنجم اکتبر سال ۱۸۳۰ میلادی با عنوان یک ترکیب بسیار جدید و نوین و همچنین کاربردی ماشین برای برداشت و همچنین برش سطوح سبزیجات چمنی و چمنزارها و همچنین زمینه های تفریحی انجام گرفت.سپس بعد از ثبت اختراع این دستگاه  این به صورت کامل به دولت رفت و بعد دولتمردان از دستگاه استفاده می نمودند  و آن را به عنوان یک دستگاه سرگرم کننده و مفید و ایمن به حساب می آوردند.دوام این  دستگاه بیش از ۱۰ سال صورت گرفت  تا اختراعات بعدی ماشینی صورت گرفت. این دستگاه می تواند از نیروی اسب یا الاغ استفاده کنند و پس از این دستگاه یعنی پس از ۶۰ سال علف زن با ماشین و بخار تولید گردید.

اختراع علف زن بنزینی تحولی در باغبانی

از پیشرفت‌های عمده ماشین‌های چمن‌زنی، طراحی یک دستگاه بسیار سبک از سوی الوود مک گایر (Elwood McGuire) بود که تنها نیاز به فشاری با دست نیاز داشت. در ابتدا دستگاه‌های چمن‌زن اولیه، عمدتاً سنگین بودند و به کمک اسب فعالیت داشتند.

چون ، ممکن بود حرکت اسب موجب یکنواخت نبودن چمن ها هنگام زدن آن شود ، چکمه ‌های چرمی بزرگی به پای اسب‌ها می‌ کردند که خودش عاملی برای سخت‌تر شدن فرآیند چمن‌زنی می گشت. اختراع مک گایر در سال ۱۸۷۰ میلادی، این مشکل را به کلی حل کرد و عملاً نسل جدید ماشین‌های چمن‌زن، به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل گردید.

ازدیگر نوآوری ‌های بزرگ در ماشین‌ های چمن ‌زن، ماشین چمن ‌زن مبتنی بر نیروی بخار بود که در دهه ۱۸۹۰ میلادی طراحی و ارائه گردید در ادامه، ایده ماشین چمن‌زن دارای موتور احتراق داخلی نیز، در سال ۱۹۰۲ میلادی مطرح گردید و تقریباً دو دهه بعد، در سال ۱۹۱۹ میلادی، سرهنگ ادوین جرج (Edwin George)، از نخستین چمن‌زن بنزینی آمریکا رونمایی کرد.

انواع مدل های علف زن:

علف تراش ها بر حسب نوع کاربری به دو دسته اصلی علف زن پشتی و علف زن دوشی تقسیم بندی می شوند.

علف زن دوشی :

یکی از مدل های پرکاربرد علفزن موجود در بازار علف زن دوشی می باشد که برای کاربری های حرفه ای و کار با سرعت عمل بالا به استفاده زیادی می شوند. از ویژگی های منحصر به فرد علف زن دوشی استهلاک کم و سرعت بالای کاری این دستگاه می باشد، همچنین مزایای دیگر این دستگاه این است که به طور معمول قیمت علف زن دوشی از پشتی کمتر می باشد.

علف زن پشتی :

این دسته از علف زن ها که با نام علف زن کولی نیز معرفی می گردد که دارای کوله پشتی بوده که بر روی پشت اپراتور انداخته می شود و فشار کمی به اپراتور در حین کار وارد می کند. از ویژگی های منحصر به فرد علف زن پشتی می توان به راحتی اپراتور در هنگام کار با آن ها اشاره داشت.

اختراع علف زن بنزینی تحولی در باغبانی

مزایای علف تراش پشتی

ایده آل برای وظایف طولانی: علف تراش پشتی هوندا داری یک کوله پشتی راحت برای حرکت مناسب اپراتور بوده بدون آنکه وزن سنگینی را بر روی پشت اپراتور انجام دهید.

علف تراش پشتی دارای موتور اورجینال چهار زمانه با بالاترین بازدهی هستند. از ویژگی های منحصر به فرد موتور علف زن می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. بالا بودن دور موتور علف تراش هوندا
  2. توان خروجی بالای موتور
  3. قابلیت اطمینان بالا موتور هوندا
  4. در دسترس بودن قطعات یدکی

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر