خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

اندازه پد سلولزی گلخانه به چه صورت است؟

فهرست مطالب

پد سلولزی یکی از تجهیزات بسیار مهمی است که در سیستم پد و فن گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این پد در سیستم پد و فن گلخانه نقش بسیار مهمی را در سیستم سرمایشی این مکان ایفا می نماید. پد سلولزی در اندازه و انواع مختلفی موجود می باشد که شما عزیزان باید با استفاده از شرایط گلخانه خود آن را تهیه فرمایید. در این مقاله از وب سایت فارم صنعت قصد داریم تا به بررسی موضوع اندازه پد سلولزی گلخانه بپردازیم و در این راستا اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پد سلولزی گلخانه چیست؟

سرمایش گلخانه و دوری از گرم شدن محیط گلخانه برای رشد و نمو تمامی گیاهان بسیار مهم است. در این راستا تجهیزات بسیار متفاوتی به وجود امده اند که با استفاده از آن ها می توان گام مهمی در رشد و بهبود پرورش گیاهان برداشت. یکی از این تجهیزات که در سیستم پد و فن مورد استفاده قرار می گیرد، پد سلولزی می باشد.

در واقع می توان اذعان داشت که پد سلولزی یک صفحه ضخیم موج دار در اندازه های بسیار مختلف است که غالباً از کاغذ کرافت طراحی و ساخته می شود. ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که کاغذ کرافت چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید اشاره شود که کاغذ کرافت از کنف و درخت کاج و بامبو ساخته می شود و می تواند برای ساخت تجهیزات مختلف مانند پد سلولزی مورد استفاده قرار بگیرد. معمولاً در خیاطی به عنوان کاغذ الگو و در بسته بندی محصولات به علت مقاومت بالا از این کاغذ استفاده می شود.

همان گونه که در بالا نیز اشاره کرده ایم، به پد با جنس کاغذ کرافت، پد سلولزی اطلاق می شود. این نوع پد جهت سیستم سرمایش گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند دمای مناسب برای رشد گیاهان را در سیستم سرمایشی به خوبی تامین نماید. پد ها در بالا و پایین روی قاب آلومینیوم یا گالوانیزه مستقر شده اند. در واقع پدهای سلولزی عملکردی مشابه پوشال های موجود در کولر های آبی خانگی دارند، با این تفاوت که کیفیت و راندمان پد سلولزی بسیار بیشتر از پوشال می باشد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که بازده پد گلخانه حدود 12 درصد بیشتر از پوشال است.

در پدهای سلولزی چه موادی به کار رفته است؟‌

همان گونه که در بالا نیز اشاره کرده ایم، این پدها معمولا از کاغذ کرافت طراحی و ساخته می شوند. جنس پدها از صفحات مشبک مقوایی سلولزی طراحی و ساخته شده که کارایی بسیار مناسب و مطلوبی دارند و می توانند تا مدت ها مورد استفاده قرار بگیرند. بهره گیری از این نوع سیستم خنک کننده تبخیری زمانی موثر واقع می شود که همه عناصر سیستم به درستی انتخاب و محاسبه شوند.

اجزای سیستم پد و فن گلخانه کدام است؟!

به طور قطع سیستم پد و فن گلخانه به جزء پد سلولزی از وسایل و تجهیزات مختلف دیگری طراحی و ساخته می شود که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  • پدهای سلولزی با ضخامت های تعیین شده
  • پمپ آب
  • مخزن نگه دارنده ذخیره آب
  • لوله های حامل آب (لوله هایی که آب را به بالای پد ریخته و متشکل از لوله های افقی و عمودی می باشد و جنس آن ها از گالوانیزه یا پی وی سی است)
  • مخزن تخلیه آب (این مخزن شامل  ناودان ها و مخزنی است که برای جمع شدن آب خروجی از پدها مورد استفاده قرار می گیرد).
  • قاب پد (پدهای سلولزی در این قاب ها استقرار یافته و از جنس گالوانیزه یا آلومینیوم می باشد، و به طور معمول قاب پد 13 سانتی متر بزرگ تر از طول پد به کار می رود که به صورت ریلی روی قاب قرار می گیرد.)

اندازه پد سلولزی گلخانه به چه صورت است؟

مشخصات فنی پد سلولزی چیست؟

پد سلولزی مشخصات فنی خاصی دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • عرض پد سلولزی: بلوک های با عرض 60 سانتی متر
  • ارتفاع پد سلولزی: 1، 1.2، 1.5، 1.8 و 2 متر
 

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که ارتفاع پد سلولزی بسته به شرایط اقلیمی منطقه، نوع محصول کشت شده و ارتفاع خود گلخانه، تعیین خواهد شد.

  • ضخامت پد سلولزی: ضخامت های ۱۰ و ۱۵ سانتی متر

 

در واقع ضخامت 10 سانتی متر بیش ترین کاربرد را داشته و بعد از آن ضخامت 15 سانتی متر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انواع پد سلولزی گلخانه کدام است؟!

لازم به ذکر می باشد که پد سلولزی گلخانه انواع و اقسام مختلفی دارد که هر کدام از آن ها نیز اندازه های به خصوصی داشته و شما عزیزان باید با توجه به نیاز خود آن ها را تهیه فرمایید. از انواع پد سلولزی گلخانه می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

  • پد گلخانه مدل 7060
  • پد سلولزی گلخانه مدل 5090
  • پد سلولزی گلخانه مدل  7090

در زیر به بررسی و تشریح هر کدام از انواع پدهای سلولزی گلخانه می پردازیم.

پد گلخانه مدل 7060 چه نوع پدی است؟!‍

همان گونه که اشاره کرده ایم، یکی از انواع پدهای سلولزی پد ۷۰۶۰ است. در واقع می توان اذعان داشت که اگر لایه های کاغذ پد سلولزی با طول موج  7میلی متر بر روی هم قرار بگیرند و زاویه 60 درجه را شکل بدهند؛ پد سلولزی مدل 7060 به وجود می آید. این مدل از پد سلولزی برای مکان هایی مناسب است که نیاز به سرعت هوای بالاتری می باشد. به عنوان مثال از این نوع پد می توان در پیش خنک کننده های توربین های گازی بهره گرفت. از جمله موارد و نکات مهمی که درباره این نوع از پدها باید بدانید، به صورت زیر اشاره شده است:‌

  • ابعاد پدسلولزی 7060 بنابر انتخاب مشتری  می باشد.
  • این ابعاد بر اساس ظرفیت  و ابعاد سیستم خنک کننده انتخاب می شود که معمولا در این مدل پد سلولزی، از آبریز یا توزیع کننده در قسمت بالایی پد سلولزی استفاده خواهد شد.
  • راندمان پدهای مدل 7060، هشتاد و هفت درصد می باشد.

اندازه پد سلولزی گلخانه به چه صورت است؟

پد سلولزی گلخانه مدل 5090  چه نوع پدی می باشد؟!

دومین مدل از پد سلولزی گلخانه، پد ۵۰۹۰ می باشد. در واقع باید اشاره شود که اگر لایه های کاغذ پدهای سلولزی با طول موج 5 میلی متر بر روی هم قرار بگیرند و زاویه 90 درجه را تشکیل بدهند، آن گاه پد سلولزی مدل 5090 به وجود می آید. استفاده از این نوع پدها در محیط های مختلف صنعتی می باشد.

در واقع این مدل پدهای سلولزی برای دستگاه های تامین کننده هوای خنک یا اصطلاحأ کولر دراماکن مسکونی و تجاری و یا صنعتی مناسب است و می تواند کارایی یا عملکرد بسیار مناسب و مطلوبی داشته باشد از جمله موارد و نکات بسیار مهمی که درباره این پدها باید بدانید، به شرح زیر است:

  • ابعاد پدهای سلولزی 5090 بنابر انتخاب مشتری می باشد.
  • معیار محاسبه حجم و ارزش قیمتی این نوع از پدها بر اساس متر مکعب است.
  • پدهای سلولزی 5090  مانند پدهای 7060 دارای راندمان هشتاد و هفت درصدی می باشند.
 

شایان به ذکر می باشد که اهمیت و حساسیت بالای ایجاد هوایی خنک و مطلوب در اماکنی که انسان حضور دارد باعث شده که در پدهای مدل 5090 قطعه کوچکی در قسمت بالای پد اصلی جهت توزیع یکنواخت آب تعبیه گردد، تا این آبریز ریسک خشک ماندن بعضی از نقاط و لایه های پد سرمایشی را به حداقل مقدار خود برساند و باعث افزایش سطح تماس آب و هوا بشود.  بدین ترتیب راندمان سرمایشی با استفاده از این مدل پدهای سلولزی به بالاترین میزان خود خواهد رسید.

پدهای سلولزی مدل  7090 چه نوع پدهایی هستند؟‌

می توان اذعان داشت در صورتی که کاغذهای سلولزی با طول موج 7 میلی متر و زاویه 90 درجه برروی هم قرار گرفته باشند، پد سلولزی 7090 به وجود می آید. استفاده از این پدها در امکان مختلف بسیار کاربردی خواهد بود. در واقع این مدل در دیواره های گلخانه ها و مرغداری ها همراه با مجموعه فریم، که همان قاب و ناودانی بالا و پایین پد هستند نصب خواهد شد. از این نوع پدهای سلولزی در سیستم آب رسانی از مخزن پمپ و لوله و تهویه یا فن و هوا کش استفاده می شود. هم چنین باید اشاره شود که راندمان سرمایش مدل 7090، 81 درصد خواهد بود.

اندازه پد سلولزی گلخانه به چه صورت است؟

یک نکته بسیار مهم:‌

یکی از مهم ترین مواردی که درباره پدهای گلخانه ای باید بدانید، خاصیت خودشویی (خود تمیز کنندگی) این نوع از پدها می باشد که به دليل تغيير جهت هوا كه به دفعات در شيارها رخ می دهد، انجام خواهد گرفت. در واقع عملکرد خود شویی پد سلولزی به این شکل است که ذرات معلق موجود در هوا به داخل لايه نازك آبی كه آن را احاطه كرده است پرتاب خواهند شد و سپس، اين ذرات  همراه آب به داخل مخزن آب ريخته می شوند و از اين رو پد سلولزی حتی زمانی كه هوا دارای گرد و غبار می باشد دارای خاصیت خودشویی خواهد بود، البته راه کارهای جلوگیری از رسوب گیری پد هم بسیار مهم و کاربردی می باشد و در صورت رعایت نکردن آن ها در دراز مدت نیاز به شست و شوی پد با موارد شیمیایی خواهد بود.  شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پدهای سلولزی به وب سایت فارم صنعت مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه مشورت نمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر