خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

طرزکار فوگر حرارتی (مه پاش) چگونه است؟

فهرست مطالب

یکی از بهترین روش ها برای دفع آفت های گلخانه و بیماری های مختلف گیاهی، روش مه سازی توسط دستگاه سمپاش فوگر حرارتی می باشد. در این روش می توان هر نوع سم محلول یا پودری را استفاده کرد و در مدت کوتاهی تمام فضای گلخانه را  تحت پوشش محلول سمپاشی قرار داد و بدین ترتیب عملیات دفع آفات گلخانه را به انجام رساند.

در این قبیل دستگاه ها از روشی به نام تکنیک مه سازی گرم جهت اجرای عملیات مربوطه استفاده می شود که در ادامه به بررسی و تحلیل نحوه ساز و کار این روش خواهیم پرداخت.در مه سازی گرم قطرات ریز مواد مه 50 میکرون با استفاده از انرژی گرمایی تولید می شوند. گرمای تولید شده در این روش آسیبی به مواد مخزن محلول نمی رساند، چون که مدت زمانی که مواد در معرض هوای گرم موتور قرار می گیرند 0.1 ثانیه است.

کاربرد های مه پاش حرارتی

از مه پاش های حرارتی در عملیات سم پاشی به میزان زیادی استفاده می شود و یکی از ابزار های مهم در این زمینه به شمار می روند. علاوه بر این، سم پاشی گلخانه ها نیز به کمک مه پاش های حرارتی انجام می شود. در کنار سم پاشی، ایجاد رطوبت در گلخانه نیز یکی دیگر از کارهایی است که می توان توسط مه پاش های حرارتی آن را به خوبی انجام داد.‌به این ترتیب هم از سرما زدگی سریع درختان جلوگیری به عمل آمده و هم از محصولات کشاورزی محافظت خواهد شد.

علاوه بر مواردی که به آن ها اشاره کردیم، از مه پاش های حرارتی در سرد خانه ها و سیلو ها و انبار ها جهت جلوگیری از هجوم قارچ ها، حشره ها و حیوانات موذی در طول زمان ذخیره سازی نیز استفاده می شود. این تجهیزات همچنین در ضد عفونی و گند زدایی در بخش های دامپروری، مرغداری و صنایع بهداشتی نیز کاربرد های فراوانی دارند. ضد عفونی منحول های شهری برای از بین بردن موش ها و سایر حیوانات و حشرات نیز از دیگر کارکرد های این دستگاه می باشد.

مزیت های دستگاه فوگر حرارتی

استفاده از دستگاه مه پاش حرارتی می تواند فواید بسیاری برای کاربر خود داشته باشد. با استفاده از این ابزار می توان میزان بهره وری سمپاشی را تا 80 درصد هم افزایش داد. با استفاده از این دستگاه دیگر سم به داخل خاک کشاورزی نفوذ نخواهد کرد و از آلودگی با این سموم در امان خواهد ماند. علاوه بر مواردی که به آن ها اشاره شد، هزینه متحمل شده برای تامین تجهیزات و نیروی انسانی نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین به کمک‌این دستگاه، مصرف آب مورد نیاز جهت سمپاشی نیز به میزان ۹۹ درصد با کاهش رو به رو خواهد شد.

طرزکار فوگر حرارتی (مه پاش) چگونه است؟

با کمک این دستگاه، زمان مورد نیاز برای سمپاشی کاهش پیدا کرده و میزان سم مصرفی نسبت به سایر سمپاش ها نیز به میزان کمتری خواهد بود. این دستگاه ها به طور معمول دارای چند سال تضمین تامین قطعات و خدمات بوده و دارای  گارانتی موتور و قطعات اصلی نیز می باشند. کار کردن با دستگاه فوگر حرارتی بسیار آسان بوده و اصولا نیاز به مهارتی خاص یا دانش ویژه ای در این حیطه وجود ندارد. حمل و نقل دستگاه بسیار  آسان بوده و از قدرت بالایی جهت انجام عملیات سمپاشی برخوردار است. این دستگاه در واقع یکی از قوی ترین فوگر های حرارتی موجود می باشد که می تواند کمک بسیاری در انجام عملیات سم پاشی یا سایر امور مربوطه نماید.

سرعت این دستگاه بسیار بالا بوده و از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است، به طوری که می توانید با خیالی راحت و آسوده، اجرای صحیح کار های خود را به این دستگاه بسپارید. قطعات به کار رفته در دستگاه از عمر بالایی‌ برخوردار بوده و برای آن ها نیز پشتیبانی و تضمین تامین قطعات وجود دارد.

نحوه کار دستگاه فوگر حرارتی یا مه پاش

قدرتمندترین روش دفع آفات گلخانه ای نظیر کنه، مگس سفید، تریپس، مینوز، شته، نماتد، لارو حشرات و انواع بیماری های گیاهی به شیوه مه سازی با برترین دستگاه موجود در کشور یعنی مه پاش حرارتی می باشد که می توانید این عمل را با هر نوع سم محلول و پودری و با کیفیت عالی انجام دهید تا در عرض چند دقیقه تمام فضای گلخانه تحت پوشش محلول سمپاشی قرار گرفته و تاثیر شگرفی در عملیات دفع آفت گلخانه تان ایجاد کنید.

وجه تمایز فوگر های حرارتی نسبت به سایر مه پاش ها

این فوگر ها ساختاری اختصاصی در میان سایر دستگاه های مشابه دارتد. این دستگاه به نحوی ساده و روان ساخته شده تا هر کاربری به راحتی بتواند با فوگر کار کرده و مشکلات فنی آن را به تنهایی و بدون نیاز به کمک برطرف کند.

طرزکار فوگر حرارتی (مه پاش) چگونه است؟

دستگاه های فوگر معتبر و شناخته شده با استفاده از بهترین متریال و تولید برترین کشور ها ساخته شده، به طوریکه فوگرهای قدیمی که بیش از سی سال پیش وارد ایران شده اند، کماکان در حال استفاده و بهره برداری می باشند. مخازن این دسته فوگر ها از جنس پلی اتیلن با کیفیت برتر و استاندارد ساخته شده تا محتویات داخلشان مخزن قابل رویت باشد؛ خصوصاً مخزن سم به راحتی قابل در آوردن بوده تا برای پر کردن و یا شست و شو و خارج کردن بقایای محلول هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد.

سخن پایانی

کمپانی های مختلفی تولید کننده تخصصی فوگر در سطح جهان می باشند که بنا به نیازمندی عملیات سمپاشی یا ضد عفونی بخش ها و صنایع مرتبط، مدل های مختلف فوگر شامل مدل O، BIO، STD و SP را تولید می کند که هر کدام از مدلها توانایی خاص خودشان را دارند.

بعضی از فوگر ها مجهز به نازل های مختلف با سایزهای کوچک، بزرگ و متوسط می باشد که با تعویض نازل ها می توان اندازه قطرات مه را بنا به نوع نیازمندی تغییر دارد و از این طریق نیز می توان سرعت جریان محلول را کم یا زیاد نمود. قابلیت سیستم قطع کن اتوماتیک مزیت دیگر یک سری از فوگر ها است که در مواقعی که محلول قابل اشتعال مه سازی می شود و در صورت نیاز، سیستم دستگاه را سریعاً خاموش می کند.

مهمترین ویژگی دیگر این فوگر ها، قابلیت شعله افکنی آن است که تنها فوگر حرارتی در سراسر جهان می باشد که چنین قابلیتی را دارد و با نصب قطعه شعله افکن مخصوص و نازل قابل تنظیمی که کمپانی pulsFOG آلمان طراحی کرده، عملیات شعله افکنی اجرا می شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر