خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

مه پاش صنعتی بهتر است یا خانگی ؟

فهرست مطالب

به دلیل هوای گرم تابستان ، مردم علاقه مند به ایجاد یک فضای خنک و دلپذیر در آپارتمان ها و قسمت های مختلف خانه ها هستند ، ما به یک سیستم مه پاش خانگی نیاز داریم. سیستم های مه پاش خانگی برای ایجاد آرامش بیشتر برای اعضای خانواده طراحی شده اند ، در حالی که از دستگاه مه پاش خانگی برای مرطوب نگه داشتن گیاهان و همچنین شادابی محیط داخلی استفاده می شود. بسته به مکانی که می خواهیم از سیستم مه پاش استفاده کنیم ، نوع آن نیز متفاوت است. بسته به سیستم های مه پاش خانگی مورد استفاده ، آنها به دو دسته تقسیم می شوند:

1- سیستم های مه پاش خانگی بدون الکترو پمپ

2- سیستم مه پاش صنعتی با الکترو پمپ

از کاربردهای دیگر سیستم مه پاش در منازل می توان به استفاده از سیستم مه پاش خانگی در حیاط منزل اشاره کرد.

مشخصات فنی سیستم مه پاش

دستگاه مه پاش یا سیستم مه پاش نوعی خنک کننده تبخیری است و به سیستم خنک کننده تبخیری معروف است ، مانند سیستم پد و فن. سیستم اسپری یکی از بهترین روشهای خنک کننده با بازده بالا است و به همین دلیل به عنوان مرطوب کننده نیز شناخته می شود.

سیستم اسپری از قطرات آب بسیار کوچک تشکیل شده است. در این سیستم غبار آب روی سطح یا زمین قرار نمی گیرد زیرا ذرات خیلی زود قبل از رسیدن به سطح تبخیر می شوند. بنابراین ، سطح گرمای محیط را جذب کرده و بدون خیس شدن آن را خنک می کند. هرچه قطر ذرات آب تولید شده توسط سیستم پاشش کمتر باشد ، سرعت تبخیر ذرات بیشتر و سریعتر بوده و سیستم مه پاش یا سیستم پاشش کارآمدتر است.

اساس کار در سیستم مه پاش یا دستگاه مه پاش ، کاهش گرما از طریق تبخیر آب و اختلاف فشار است. در یک دستگاه مه پاش ، آب پر فشار توسط پمپ های برقی فشار قوی یا پمپ های مه پاش پمپ می شود و به سیستم مه پاش یا دستگاه مه پاش و نازل دستگاه مه پاش یا اسپری مه پاش وارد می شود زیرا آب از ناحیه فشار کم می آید و به صورت مه و خیس نشدن بستر می شود. از آن مه پدید می آید که در نهایت باعث کاهش دما و خنک سازی محیط می شود. سیستم مه دمای محیط را کاهش می دهد و رطوبت محیط را افزایش می دهد.

مه پاش صنعتی بهتر است یا خانگی ؟

علاوه بر این ، دستگاه مه پاش به عنوان عامل کنترل آفات و گرد و غبار عمل کرده و محیط مناسبی را ایجاد می کند. نازل های دستگاه مه پاش باعث می شود که آب به صورت غبار خارج شود ، زیرا منافذ بسیار کوچک هستند و کمتر از یک میلی متر هستند و بستر خیس نمی شود.

برای اینکه آستر یا رطوبت ساز به درستی کار کند ، قطر قطره باید به اندازه کافی کوچک و گرد و غبار باشد زیرا تعداد کمی از قطرات برای مدت زمان نسبتاً طولانی در هوا معلق باقی می مانند و در این مدت گرمای محیط را جذب می کنند. تبخیر و کاهش دمای محیط تا 22 درجه بدون افزایش قابل توجه رطوبت امکان پذیر است. کنترل پنل سیستم مه پاش یا دستگاه مه پاش نیز کنترل هوشمند را با یک تایمر فراهم می کند.

طراحی سیستم های مه پاش

طراحی سیستم مه پاش با توجه به موارد زیر انجام می شود:

نازل های مورد استفاده در سیستم مه پاش از سایز های 10 تا 50 میکرون موجود می باشند.انتخاب نازل های سیستم مه پاش یا دستگاه مه پاش بر اساس نوع طراحی و شرایط گوناگون متفاوت می باشد.شیلنگ های مورد استفاده در سیستم مه پاش ، شیلنگ های فشار قوی دو سر پرس و یا شیلنگ های پلی آمیدی می باشد.

سیستم مه پاش خانگی بدون پمپ برقی

از این نوع سیستم در مکان هایی استفاده می شود که از رطوبت تولیدی آن برای نیاز گیاهان استفاده می شود. به این دلیل که قطرات مه تولید شده توسط این دستگاه ها از قطرات مه تولید شده توسط سیستم های الکتروپمپ بزرگتر هستند و برای احساس راحتی بهتر مناسب نیستند. برای این منظور از دستگاه های مه پاش خانگی بدون پمپ برقی در نورگیرها ، بالکن ها و باغ ها استفاده می شود. به لطف نازل های نوع خاصی که در این نوع سیستم مه پاش استفاده می شود ، نیازی به افزایش فشار آب نیست. بنابراین ، در این مطالعه از سیستم های مه پاش الکترو پمپ استفاده نمی شود. همچنین ، این نوع مه پاش ها به صورت یک بسته آماده است و فقط باید آن را به شیر آب متصل کنیم.

بسته مه پاش خانگی بدون پمپ برقی شامل تعدادی نازل و اتصالات مانند اتصالات برای پایه نازل و خط پایین و چندین شیلنگ و گیره های نصب شده برای نصب دیوار و همچنین شیر آب می باشد.همانطور که در متن ذکر شد و احتمالاً خودتان نیز حدس زده اید ، هزینه این سیستم های مه پاش به دلیل قطعاتی که در آن استفاده می شود در مقایسه با سیستم های دارای پمپ برقی کمتر است و مورد دیگری که در این مه پاش ها می توان مورد توجه قرار داد نصب ساده این نوع از مه پاش های خانگی می باشد.

مه پاش صنعتی | سیستم مه پاش صنعتی با پمپ برقی

به دلیل استفاده از پمپ های برقی در این نوع مه صنعتی که فشار ایجاد می کند ، این نوع مه با نوع قبلی بسیار متفاوت است. این تفاوت هم در تجهیزات و هم در تولید مه است. تجهیزات به کار رفته در این نوع می توانند فشار 200 بار را تحمل کنند. به دلیل فشار ، همه تجهیزات تحت فشار هستند.

در این نوع از مه پاش صنعتی این تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته اند:

الکترو پمپ پیستونینازل مه پاش صنعتیشیلنگ تحت فشارتابلو برقپایه نازل و اتصالات تحت فشارفیلتراسیون

مه پاش صنعتی بهتر است یا خانگی ؟

پمپ پیستون برقی:

از آنجا که برای کارکردن ، نازل های اسپری به فشار زیاد نیاز دارند ، پمپ برقی پیستونی یکی از اجزای ضروری سیستم مه پاش صنعتی تحت فشار است. پمپ های پیستونی برقی به دلیل عملکردشان قادر به تولید فشار 200 برابر هستند. بسته به منطقه ای که می خواهیم از این سیستم در آن استفاده کنیم ، می توانیم اندازه پمپ برق را انتخاب کنیم. پمپ های پیستونی برقی در اندازه های 110 بار و 200 بار موجود است.

شیلنگ تحت فشار:

فشاری که شیلنگ باید در چنین سیستم هایی تحمل کند زیاد است. بنابراین ، از شیلنگ هایی که می توانند فشار را تحمل کنند استفاده می شود. نوع شیلنگ های این نوع سیستم پلی آمید است. این شیلنگ ها همچنین می توانند تا 200 بار را تحمل کنند. ضخامت این نوع شیلنگ ها زیاد است و به دلیل ضخامت انعطاف پذیری کمی دارند و قطر بیرونی آنها در حدود 1 سانتی متر است.

نازل مه پاش صنعتی:

نازل های مه پاش صنعتی یکی از مهمترین اجزا در این نوع سیستم ها هستند. نازل های مه پاش صنعتی آب را به غبار تبدیل می کند. به دلیل فشار این نوع سیستم ، لازم است پیستون داخلی نازل مه پاش را فقط در صورت فشار باز کنید ، نازل مه می شود و در صورت عدم فشار ، این نازل ها کاملاً بسته می شوند. نازل مه پاش صنعتی از برنج یا فولاد ساخته شده است. بهترین اندازه برای نازل مه پاش خانگی 20 یا 30 میکرون است.

پایه نازل مه پاش صنعتی و اتصالات تحت فشار:

برای نصب نازل از پایه های نازل استفاده می شود. این قطعات بین شیلنگ ها فشار داده می شوند. پایه و اتصالات نازل از نوع مناسب است. مواد اصلی و اتصالات فولاد تحت فشار. این کوپلینگ ها می توانند تا 200 برابر فشار را تحمل کنند.

سیستم تصفیه:

برای جلوگیری از هرگونه آلودگی یا جرم در سیستم مه پاش صنعتی و جلوگیری از خرابی سیستم ، باید از سیستم فیلتراسیون در ورودی سیستم اسپری استفاده شود. انواع سیستم های فیلتراسیون مورد استفاده در مه پاش صنعتی ، فیلترهای پلی فسفات و نمد هستند. فیلتر پلی فسفات باعث تخلیه آب می شود و به دلیل تخلیه آب هیچ جرمی بر روی دیواره های سیستم جمع نمی شود. از فیلتر نمدی نیز برای حذف ذرات و توده های معلق در آب استفاده می شود.

مه پاش صنعتی بهتر است یا خانگی ؟

تابلو برق:

تابلو برای کنترل و محافظت از عملکرد سیستم مه پاش صنعتی استفاده می شود. این پنل ها همچنین دارای تایمر و کنترل از راه دور هستند. مزیت کنترل از راه دور این است که وقتی نزدیک تابلو نباشیم می توان آن را روشن و خاموش کرد. تایمر دیجیتال می تواند یک چرخه بارگیری نامحدود برای روشن و خاموش کردن مه پاش صنعتی ایجاد کند.

نکاتی در مورد سیستم مه پاش

بسته به فشار و سختی آب مورد استفاده در سیستم مه پاش یا مه سازهرچه فشار آب و پمپ مه بیشتر باشد ، آب بیشتری از نازل ها خارج می شود و مصرف آب بیشتر است.طراحی صحیح و اصولی از نظر پمپ مه پاش مناسب ، فیلتر مناسب ، تعداد نازل و فواصل اصولیاستفاده از وسایل فولادی ضد زنگ در سیستم مه زدایی یا رطوبت زداییدر صورت استفاده از پمپ مه پیستونی ، هیچ پمپ مه پاش دیگری نباید در مقابل این پمپ ها قرار گیرد. زیرا عملکرد آن را پایین آورده و هزینه های زیادی را به همراه دارد. در صورت نیاز به استفاده از پمپ مه پاش دیگر در بالای پمپ پیستون ، بعد از اولین پمپ مه پاش مخزن آب قرار دهید تا فشار آب را جذب کند یا یک شیر برقی بین دو پمپ مه قرار دهید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر