خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

موارد مهم جهت افزایش طول عمرتوری گلخانه چیست؟

فهرست مطالب

در نهالستان های تجاری مراحل رشد گیاه در ساختارهای مختلفی قرار می گیرد که به طور فزاینده ای نهال ها را در معرض شرایط بیرونی قرار می دهد. گیاهان معمولاً از یک گلخانه یا یک پلی تونل (که بیشتر شناخته می شود) و سپس به سازه های سایه دار و در نهایت به یک منطقه برجسته در آفتاب کامل برای سخت شدن نهایی استفاده می کنند. معمولاً از گلخانه به عنوان پرورش نهال و در مرحله دوم از توری استفاده می شود. با این حال، با مدیریت صحیح، یک گلخانه می تواند نیازهای مختلفی را برآورده کند، در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با موارد مهم جهت افزایش طول عمر توری گلخانه بهتر است ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

عوامل موثر در بررسی موارد مهم جهت افزایش طول عمر توری گلخانه

در بررسی موارد مهم جهت افزایش طول عمر توری گلخانه باید بدانید که می توان برای پرورش گیاهانی استفاده کرد که با وجود توری در گلخانه بیشتر رشد می کنند مانند ارکیده، سرخس، فلفل دلمه ای، اسفناج، شاتوت سوئیس، آروگولا، رادیچیو و برخی گیاهان یا سبزیجات مانند خیار قاره ای، لوبیا بوته ای، لوبیا کوهی، گوجه فرنگی، توت فرنگی، فلفل دلمه ای و.... توری سایه بان روی سقف و دیوارها می تواند به تولید نسیم خنک کمک کند به طوری که آفتاب تند را از برگ های گیاه شما دور نگه می دارد و به خاک اطراف کمک می کند رطوبت را حفظ کند. از طرفی گلخانه برای گیاهان سایه دوست در تابستان گرم مناسب نیست. دمای هوای گلخانه در تابستان حتی گرمتر است و به گیاهانی که می روید آسیب زیادی می رساند.

در بررسی موارد مهم جهت افزایش طول عمر توری گلخانه هم توری و هم گلخانه ها از گیاهان در برابر حیواناتی مانند پرندگان و حیوانات خانگی محافظت می کنند که می توانند گیاهان را از بین ببرند. توری و گلخانه ها نیز از گیاهان شما در برابر سرما محافظت می کنند. اما یک توری در هوای گرم بسیار بهتر عمل می کند و بهتر از گیاهانی که در زمستان حساس به سرما یا یخبندان هستند محافظت می کند. داشتن درک خوب از تفاوت بین توری، گلخانه، خانه شیشه ای و گرمخانه به شما کمک می کند تا در مورد خرید ساختار سایه برای گیاهانی که سایه دوست دارند تحقیق کنید.

دانستن اینکه چرا به دنبال چنین گلخانه ای هستید بسیار مهم است زیرا وقت خود را برای جستجوی چیزی که برای شما مفید نیست تلف نمی کنید، یا پول خود را برای ساختار اشتباهی که ممکن است به سلامت گیاه شما آسیب برساند هدر نمی دهید. گیاهان سایه دوست باید در یک ساختار سایه با کیفیت به خوبی مراقبت شوند.

این یک تجربه لذت بخش است که ببینید گل وگیاهان شما در بهار چقدر سریع رشد می کنند. با نزدیک شدن به تابستان و شروع افزایش دمای بیرون، شما شروع به آبیاری بیشتر گیاهان خود می کنید. اما آیا به این فکر کرده اید که روی گیاهان خود توری گلخانه قرار دهید. برای پوشاندن گیاهان خود به عنوان یک سرپناه، پارچه سایه بان تهیه کنید، این کار باعث صرفه جویی در مصرف آب و انرژی و همچنین رشد سریعتر و سلامت گیاهان شما می شود.کاری که شما باید انجام دهید این است که در مورد این توری گلخانه بیشتر بدانید و گزینه مناسب را برای محافظت از گیاهان خود در برابر آفتاب سوختگی و سایر عوامل کشنده در زیر نور شدید آفتاب در تابستان انتخاب کنید.

همه چیز در رابطه با توری گلخانه

- حفاظت خورشیدی برای گیاهان

در بررسی موارد مهم جهت افزایش طول عمر توری گلخانه مهم است که بدانید توری در برابر آسیب باد مقاومت می کند و باعث کاهش گرما و سرعت باد در داخل سازه می شود

موارد مهم جهت افزایش طول عمرتوری گلخانه چیست؟

اجازه می دهد تا گرمای بیشتری نسبت به پارچه سایه بافتنی ایجاد شود

مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است.

UV تثبیت شده برای مقاومت در برابر شدیدترین نور خورشید مورد نیاز نیست

لبه ها باید چسبانده شوند تا در برابر ساییدگی مقاومت کنند و در صورت برش از هم جدا می شوند.

در برابر اکثر مواد شیمیایی و شوینده های باغبانی مقاومت می کند

برخورداری از طول عمر طولانی تر

برای محافظت از گیاهان خود در برابر هوای بسیار گرم و ایجاد رشد سالم آنها در تابستان گرم، پارچه سایه بان بافتنی به دلیل طول عمر، عملکرد و نصب آسان، انتخاب بهتری است.توری گلخانه در تراکم های مختلف بافته می شود. ما به تراکم پارچه سایه "درصد" می گوییم. تفاوت در درصد اجازه می دهد تا مقادیر مختلف نور خورشید نفوذ کند، به این معنی که درصد پارچه سایه ای که انتخاب می کنید، این درصد از خورشید را مسدود می کند.

همانطور که همه ما می دانیم، نور خورشید برای رشد گیاهان بسیار مهم است، بنابراین تراکم مناسب و تراکم کم را تا جایی که می توانید انتخاب کنید. معمولاً درصد سایه 30-50٪ برای سبزیجات ایده آل است، در حالی که 80-90٪ برای پناه دادن به مردم ایده آل است. اکثر گیاهان با حداکثر 40٪ - 60٪ سایه بهترین عملکرد را دارند. با این حال، هنگام رشد برخی از گیاهان سایه دوست مانند ارکیده و برخی سرخس ها، ممکن است 75 درصد یا بیشتر برای دریافت نور مناسب مورد نیاز باشد.

- نمونه هایی از درصد توری مناسب برای گیاهان شما

پارچه سایه 50% به رنگ سبز

پارچه سایه 75-80% به رنگ سبز

مناسب برای:

• کلم

• فلفل

• کاهو

• برخی از انواع ارکیده

• گیاهان گلدانی

• شمعدانی

• کالادیوم

• زنبق

موارد مهم جهت افزایش طول عمرتوری گلخانه چیست؟

مناسب برای:

• ارکیده

• تعدادی سرخس

• درختان زیتون بزرگ

- موانع حفاظتی ساختمان ها

- استفاده به عنوان سایبان

- استفاده به عنوان سایه انداز

- استفاده به عنوان سایه انداز خانگی

گیاهانی که نیاز به سایه جزئی دارند گیاهانی هستند که از سایه متراکم لذت می برند

نکات موثر در بررسی موارد مهم جهت افزایش طول عمر توری گلخانه

در بررسی موارد مهم جهت افزایش طول عمر توری گلخانه می دانید که اوج تابستان می تواند یک امر گرم و طاقت فرسا باشد، به خصوص اگر در داخل گلخانه کار می کنید! دما در این محیط پوشیده اغلب چندین درجه بالاتر از فضای بیرون است، دقیقاً همان چیزی که در زمستان به دنبال آن هستیم، اما در یک روز آفتابی در اواسط فصل رشد که این اثر فشاری جیوه به گیاهان و باغبانان فشار وارد می کند چندان خوشایند نیست.

گلخانه‌ها، که به گلخانه‌ها یا شاید بهتر بگوییم گرمخانه‌ها نیز شناخته می‌شوند، برای باغبان ارزشمند هستند و امکان تولید قابل اعتماد محصولات گرما دوست مانند گوجه‌فرنگی، خیار و خربزه را فراهم می‌کنند.

اما حتی این آفتاب هم حدی دارند. برای مثال، گوجه‌فرنگی‌ها گرده‌افشانی ضعیف و آسیب به میوه‌های نابالغ را می‌بینند، زیرا دما در روز به بالای 32 درجه سانتی‌گراد (90 درجه فارنهایت) و در شب به 24 درجه سانتی‌گراد (75 درجه فارنهایت) می‌رسد. این اهمیت حفظ خنکی شما را با افزایش گرما نشان می دهد و به ترکیبی از سایه، تهویه و رطوبت کمک خواهد کرد.

- تهویه گلخانه

یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با گرما در بررسی موارد مهم جهت افزایش طول عمر توری گلخانه، فراهم کردن جریان مناسب هوا برای گیاهان است. تهویه هوا، دریچه های پشت بام، دریچه های جانبی و درب گلخانه می تواند حرکت لازم هوا را برای خنک کردن گیاهان بیش از حد گرم شده ایجاد کند. به عنوان یک قاعده بسیار تقریبی، مساحتی از دریچه های سقف معادل یک پنجم سطح زمین، هر دو دقیقه یکبار هوای کامل را تغییر می دهد.

موارد مهم جهت افزایش طول عمرتوری گلخانه چیست؟

این نسبت دریچه‌های سقفی در بیشتر گلخانه‌ها یک امر لوکس است، اما دریچه‌ها و دریچه‌های جانبی را باز می‌کنند و می‌توان هوا را به اندازه کافی حرکت داد. دمای بالاتر از حدود 27 درجه سانتیگراد (81 درجه فارنهایت) می تواند شروع به آسیب رساندن به برخی گیاهان کند، بنابراین یک دماسنج حداکثر تا حداقل برای نظارت بر وضعیت در دسترس داشته باشید.

در روزهای آفتابی، هرچه زودتر بیرون بروید تا همه درب ها و دریچه‌ها را باز کنید بهتر است. می‌توانید با بستن توری روی درب ، از ورود حیوانات وحشی محلی و گربه‌ها جلوگیری کنید، اما مطمئن شوید که توری اجازه ورود گرده‌افشان را می‌دهد.

دریچه بازکن‌های خودکار را می‌توان برای خودکارسازی فرآیند تعبیه کرد، اما از آنجایی که معمولاً در پاسخ تأخیر دارند، همچنان باید برای شروع در فرآیند خنک‌سازی، درب اطراف را باز کنید. در هوای بسیار گرم ترفند دیگری برای خنک نگه داشتن گیاهان وجود دارد: میرایی. Damping down فرآیند افزایش رطوبت داخل گلخانه با خیس کردن سطوح سخت مانند مسیرها و مرحله بندی است.

همانطور که آب تبخیر می شود، سطح رطوبت هوا را افزایش می دهد که به گیاهان کمک می کند تا با گرما مقابله کنند. یک عارضه جانبی افزایش رطوبت این است که شرایط برای آفاتی که در شرایط خشک رشد می کنند، مانند کنه عنکبوتی قرمز، کمتر مساعد می شود.

نتیجه گیری:

در بررسی موارد مهم جهت افزایش طول عمر توری گلخانه، هر چند وقت یکبار باید گلخانه را مرطوب کرد؟ تا جایی که واقعاً می توانید. وقتی هوا بسیار گرم است سعی کنید از توری های مناسب برای انجام این کار استفاده کنید. می توانید از کارشناسان و متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر